A marketing coaching menete:
Az első helyzetelemző, problémafeltáró ülésen a cég erősségeinek és fejlesztendő területeinek megismerése a cél. Termékek, piaci trendek, versenytársak, áttekintése. Rövid és hosszú távú célok kijelölése. Következő találkozóig megvalósítandó feladatok meghatározása.
A második találkozó során értékeljük az első kitűzött feladat eredményeit. A hosszú távú tervekhez átnézzük a termék/szolgáltatás portfóliót, növekedés, eredményesség, piaci potenciál szempontjából. Cél meghatározni a potenciális fókusz termékek körét. Következő találkozóig megvalósítandó feladatok meghatározása.
Értékeljük az első kitűzött feladat eredményeit. A harmadik találkozó során az értékesítés bővítéséhez szükséges belső folyamatokat vesszük nagyító alá. Vevő vásárlási folyamat áttekintése után meghatározni, milyen fejlesztési lépések lesznek szükségesek. Marketing kommunikációs célok meghatározása. Következő találkozóig megvalósítandó feladatok meghatározása.
Értékeljük az első kitűzött feladat eredményeit és közösen haladunk tovább a megoldás felé. Számos esetben a harmadik, negyedik coaching találkozó végére megszületik a marketing megvalósítási terv.
Összetettebb fejlesztési folyamatoknál, ahol több komplex al-feladat is meghatározásra kerül további megvalósítást támogató, elemző konzultáció következik. A folyamat rendszerint maximum 10 coach ülést foglal magában, de legtöbb esetben 4-5 alkalom elegendő.
Ha az üzleti stratégiai célnak megfelelő marketing tervek megszülettek segítjük ezek gyakorlatban történő átültetését is. Ennek az Ügyfelünk által történő megvalósítási idejétől függően tartjuk meg a folyamatot lezáró coachingot, ahol közösen értékeljük az elért eredményeket, sikereket.
Az 1-1,5 órás business coaching üléseket egy, vagy kétheti rendszerességgel tartjuk meg.