Marketing tervezés

“Semmilyen szél sem kedvező annak, aki nem tudja, milyen kikötőbe tart.” Seneca

Az írásban is rögzített tervek megvalósulásának esélye 50 % nagyobb, mint a csak fejben meglévő elképzeléseké! Egy végiggondolt terv  segíti a mindennapok helyes döntéseit.

Mit tartalmaz a marketing terv:

  • Piac és versenytárs elemzés
  • Forgalom elemzés
  • SWOT elemzés
  • Célcsoport meghatározást
  • Fő kommunikációs üzenet
  • Termékfejlesztési, árazási, értékesítési és kommunikációs célok
  • Éves termékfejlesztési, árazási, értékesítési és kommunikációs feladatok
  • Marketing megvalósítási ütemterv
  • Előzetes marketing költségvetés.

Marketing terv elkészítésének menete:

Négy (szükség esetén öt) konzultáció sorozat alapján készül el az üzleti terv.

Minden konzultáció első lépése az addig elkészült elemek prezentálása,

A visszajelzések beépítése a terv megfelelő szakaszába.

Az elkészült marketing tervet egy projekt lezáró konzultáció keretében adjuk át.

×

További kérdések

Kérdése van marketing tervezéssel és megvalósítással kapcsolatban?
Kérjük írja meg és igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül válaszolni!




Miért készítsünk írásban is rögzített marketing tervet?

Ha nincs kitűzött cél, azt sem tudjuk mikor értük el.  A tervezés egyik fontos feladata, hogy legyenek egyértelmű célok, melyek alapján mérhetjük eredményességünket.

Tudományosan is igazol, hogy az írásban is rögzített tervek megvalósulásának esélye szignifikánsan nagyobb, mint a fejben megfogalmazott álmoké.

Ha  külsős megvalósítókkal dolgozunk, jól kell számukra megfogalmazni a feladatot. Ilyen lehet a hirdetések kezelése, vagy a tartalom gyártás, közkeletű nevén bér-bloggolás. De lehet, hogy egy szórólap megtervezéséhez vesszük igénybe grafikus segítségét. Ezek a megvalósítók, akkor tudnak a leghatékonyabban dolgozni, ha bizonyos kérdésekre egyértelmű iránymutatást kapnak. Nem nekik kell kitalálni, hogy:

  • Ki a célcsoport,
  • Mi jellemzi a célcsoportot,
  • Melyek a megkülönböztető erősségek, amiket hangsúlyozni kell
  • Mikor érkeznek az új termékek,
  • Melyek a kötelező vizuális elemek

A marketingért felelős személy munkáját is akkor tudjuk jól irányítani és ellenőrizni, ha meghatároztuk, hogy mit várunk el tőle. Ennek alapja pedig a jó marketing terv.

Fontos, hogy elkerüljük a leggyakoribb marketing tervezési hibákat:

  • Nem reálisak a célok
  • Nem figyelünk a szezonalitásra
  • Túl részletes
  • Nincs a szervezeten belül elfogadtatva

A jó terv elkészítése összetett feladat. Ebben segítjük partnereinket. Így írásban is rögzített, átfogó, reális, növekedést hozó marketing tervek alapján dolgoznak. Mérni tudják az eredményeket. Hatékonyabban dolgoznak együtt beszállítóikkal.

Keressen minket! Dolgozzon megtervezetten cége növekedésén!

Ajánlatkérés

Szöllősy Ágnes

üzletfejlesztési
és marketing tanácsadó

Szolgáltatások

Versenytárs
elemzés

Miért fontos, hogy tudatosan figyeljük a versenytársaink lépéseit?

tovább >

Marketing
tervezés

A sikeres cégvezetők élnek a tudatos üzleti tervezés előnyeivel. Nem elég, ha fejben tervezzünk!

tovább >

Üzleti marketing
coaching

A business coach (üzleti edző), a sportedzőkhöz hasonlóan segíti partnereit, hogy legtöbbet hozzák ki magukból.

tovább >

Marketing kampány
management

Bízza stratégiai és operatív marketing feladatait szakértőre!

tovább >