Jim Collins – Jóból kiváló
Az elmúlt időszak egyik legmeghatározóbb olvasmánya. Mitől jók és miben mások a tartósan a piaci átlag fölötti eredmény produkáló cégek. Mi jellemzi a kiváló cégvezetőket, akik ezen vállalkozások élén állnak. A könyv rövid kivonatát itt olvashatja.
Marcolm Gladwell – Fordulópont
Marketingesként különösen izgalmas volt számomra, hiszen azt a kérdést járja körül mikor és hogyan terjed egy ötlet, információ. Hol van a robbanáspont, amikortól tömegek ismernek el és próbálnak ki egy új terméket, szolgáltatást. Milyen személyes gyorsítják robbanásszerűen az információ terjedését. Kik és milyen módon tudják segíteni egy márka gyors ismertségnövelését, vagy esetleg egy hibás döntés miatt a halálát.
Martin-Golstein-Cialdini – Kis lépés, nagy hatás
A címnek megfelelően a kutatók azt vizsgálták, hogy üzeneteink apró módosításai, milyen eredményeket hozhatnak. Például, hogyan csökkenthetjük néhány apró változtatással az időpontot foglaló, de meg nem jelenő betegek számát. Tanulságos, gyakorlati példák és esettanulmányok sorozatán keresztül mutatják meg a módszer lényegét.
Leonar Mlodinow – A tudattalan
Azt gondoljuk magunkról, hogy tudatosan élünk, döntéseinket racionálisan hozzuk. A könyv tudományos kísérletek és eredményein keresztül mutatja meg, hogy milyen nagy mértékben függünk tudatalattink működésétől, még akár olyan egyszerű döntési helyzetben is, mint a pincérnek adandó borravaló mértéke.
David Allen – Hatékonyságnövelés stressz mentesen
Az egyik legnépszerűbb módszertan az idő- és feladatmenedzsment kérdéskörben. Kötelező olvasmány állandó időzavarral küzdők számára. A GTD módszertan nemcsak a feladatokban, de gondolatokban is segít rendet rakni és rendszert hozni.
Frank .M. Scheelen – Ismerjük meg magunkat, ismerjük meg ügyfeleinket.
Biztosan megvan az az érzés, amikor egy új tárgyalóféllel leülve azonnal megértjük egymást és úgy érezzük ezer éve ismerjük egymást. És az amikor úgy tűnik, hogy a másik oldal inkább menekülne lehengerlő tárgyalási stílusunktól?. Erre a dilemmára világít rá a Success Insights módszertan. A Myers/Briggs típusbesoroláson alapuló módszertan négy különböző színnel jelölt csoportba osztja az embereket. Segít megérteni, az egyes típusok motivációit és reakcióit. Ajánlom azoknak, akik tudatosabb tárgyalókká és értékesítőkké szeretnének válni.
Al Ries /Jack Trout – A maketing vastörvénye
Nem egy ma újdonság. Az első kiadása még a múlt évezred végére tehető. Nem vaskos szakirodalom, de sok időtálló és szakmailag megtartandó gondolatot ad. Ajánlom mindenkinek, aki céget vezet, márkát épít. Én időről időre átolvasom, és mindig találok benne inspirációt. Marketing szakemberek számára jó gondolat kísérletek, hogy a törvények hogyan érvényesülnek a megváltozott digitális világban.
A plusz egy ajánlott könyve nem kapcsolódik szorosan az üzleti élethez, de érdekes és tanulságos olvasmány. Nem magamtól választottam, köszönöm a húgomnak, hogy megmutatta. Elsősorban nőtársaimnak ajánlom, de férfiaknak is tanulságos lehet.
Jean Shinoda Bolen – Bennünk elő istennők
Azoknak is jó olvasmányt, akik nem tartoznak a személyiség tipológiával, fejlesztéssel foglalkozó irodalmak rajongó táborához. Az ókori istennőkön keresztül mutatja meg a női lét viselkedésmintáit. Ezek hogyan változhatnak élethelyzetek és kor függvényében. Az író gyakorló pszichológusként sok életből vett példával mutat rá, hogy a típusjegyek hogyan jelennek meg valós élethelyzetekben.